Onze nieuwe wasplaats

Anderhalf jaar nadat ik een blog heb geschreven over mijn laundry room of dreams, is de onze eindelijk af! Het behangpapier was een jaar geleden al gekocht, de schetsen waren in de zomer van 2019 al getekend maar kijk, geduld wordt beloond. 

Een ruimte aanpassen in een ouder huis (dat van ons is van de jaren '70) is toch altijd een beetje spannend. Gelukkig moesten we bij dit werk enkel wat stopcontacten aanpassen en een kleine radiator weghalen. En met 'we' bedoel ik eigenlijk Peter, want zelf ben ik niet zo'n handige klusser. Hij heeft weer flink punten gescoord ;-)! 

De kastjes en het werkblad komen van Ikea, het behangpapier heb ik online besteld via onlinebehangpapier.be en de kledingroede komt van meubelbeslagonline.nl. 
We hebben een keukenonderkast  gebruikt om onze wasmanden in te zetten. Er zijn pootjes onder gezet zodat het op dezelfde hoogte komt als onze droger en wasmachine. Peter heeft het netjes afgewerkt met plintjes. Bovenop ligt een marmerlook werkblad dat net groot genoeg is voor deze ruimte. Voor de bovenkastjes hebben we een model gekozen dat maar 30cm diep is, dan nemen ze niet teveel ruimte in. Tussen de twee bovenkastjes hangt een kledingroede die we op maat hebben afgezaagd. Kleine zwarte deurknopjes zorgen voor een mooie afwerking. 

Ik deel het eindresultaat graag met jullie! Voor degene die het leuk vinden, onderaan vinden jullie de productenlijst terug.




 






Productenlijst:

  
 
Wolkenbehang L131-09

Ebacken werkblad marmerpatroon laminaat, Ikea

 
         
Plafondlamp Nymane, Ikea
Enhet bovenkast 60x60x60cm, Ikea


Enhet onderkast met plank 60x60x75, Ikea
Nydala knop 16mm, Ikea





Enhet plint, 180x12, Ikea
Kledingroede, 1000mm







Reacties