Verlanglijstje deel 2: Félines kamer

Er is één aankomend project in ons huis waar ik enorm naar uitkijk: het aanpassen en inrichten van de kinderkamers op de bovenverdieping. En dan vooral de inrichting van Féline haar slaapkamer. Waarom zo graag deze? Vooral omdat haar kamer nu allesbehalve gezellig is. De muren waren donkergrijs en dat hebben we zo gelaten, op een muur na die mingroen geverfd is met een restje verf dat we nog over hadden. Ze was bovendien snel ingericht met de meubeltjes die we mee hebben genomen uit ons vorige huis. Haar kamer was in het begin geen prioriteit, vooral omdat een baby'tje van toen zes maanden niet veel nodig had in een slaapkamer. Nu Féline groter is, vind ik het fantastisch dat we haar kamer gaan omvormen tot een 'grote-meisjes-kamer', met een groter bed, een speelhoek, een bureau en veel leuke spulletjes om het gezellig te maken!

Ik had nog geen concrete ideeën voor de inrichting, tot ik via Instagram het Belgische bedrijfje Roomblush ontdekte. Zij ontwerpen het mooiste behangpapier, van kleurrijke motiefjes voor kinderkamers tot geometrische patronen voor de woon- of slaapkamer. Bij het bekijken van hun collecties werd ik verliefd op het patroon 'Terrazzo Bright'. Dit kleurrijke behangpapier staat op nummer één in mijn verlanglijst voor Féline haar slaapkamer. Via hun website kan je een gratis stalenpakketje aanvragen van jouw 4 favoriete ontwerpen. Heel handig, want ze verkopen hun collectie enkel online en ze is dus niet te bezichtigen in een winkel. Nu ik verschillende staaltjes thuis heb liggen, denk ik dat er meer kamers een laagje behangpapier gaan krijgen.


Bron: Roomblush


 

De bedoeling is om één muur in Félines kamer te behangen met Terrazzo Bright en de andere muren wit te verven. Op die manier wordt het niet te druk en zijn er nog veel mogelijkheden om het mooi aan te kleden met kleine meubels en accessoires in witte, roze, oranje en grijze tinten. Ook daarvoor ben ik natuurlijk al een tijdje bezig met het samenstellen van een wishlist :) Hieronder zie je enkele van mijn favorieten:

 


      


1. Hanglamp Tara van Karwei
2. Dierenkop van Kids Depot
3. Kratje van Eefje Lillemor. Verkrijgbaar in verschillende maten.
4. Tapijt van By Boo
5. Tafellampje van Seletti
6. 3D kartonnen toekan van Studio Roof 


Ik heb dus zeker al een idee welke vibe de kamer moet uitstralen. De enige 'obstakels' in de kamer zijn de schuine plafonds en het verloren hoekje in de kamer dat er net zo uitziet als op onderstaande foto. Bij het zoeken naar een oplossing voor de inham in de kamer, kwam ik hier bij uit. Perfect voor een op maat gemaakt bureautje waar ze kan kleuren en spelen. Inspiratie en ideeën genoeg dus! Nu is het een kwestie van wachten tot we eraan beginnen. I'll keep you posted.

Bron: Pinterest


Reacties