Al even geleden! Een update

Een rustig avondje op de zetel en ineens dacht ik eraan: ik heb al een eeuwigheid niet meer op mijn blogpagina gekeken. Sinds 4 juni 2017 om precies te zijn, oeps! Een jaar gaat ongelooflijk snel voorbij. Ondertussen is er ook weer een en ander veranderd ten huize Ramaekers. Op 27 mei 2018 is ons zoontje Jules geboren en dat zorgt natuurlijk voor de nodige drukte en weinig ik-ga-nog-eens-een-blogje-schrijvendagen. Tot vandaag dus: kinderen in bed, guur weertje buiten, dekentje, laptopje, wijntje, muziekje op en daar gaan we.

Ik geef toe dat ik een tikkeltje verslaafd ben aan Instagram en het niet kan laten om verschillende keren per dag even te scrollen en de nieuwe posts en stories te bekijken. Ondertussen heb ik wel gemerkt dat ik anders werk met de app. Zo volg ik enkel nog accounts die mij inspireren, motiveren, amuseren en doen wegdromen. Dit kunnen personen zijn die op een grappige manier de dagelijkse strubbelingen van het ouderschap vastleggen, maar ook mensen die hun kleding- en/of interieurkeuzes delen met hun volgers. Als het op Instagram aankomt heb ik dus wel een beetje last van FOMO (Fear Of Missing Out), maar dit ervaar ik zeker niet als iets negatiefs omdat ik er ook heel veel van terug krijg.

Toen ik deze blog een goed jaar geleden opgestart heb, was het vooral mijn bedoeling om af en toe mijn ideeën uit te schrijven over de inrichting van ons huis. Ik ben dagelijks bezig met interieur, als het niet op Instagram is dan ben ik wel in een tijdschrift aan het bladeren of inspiratie aan het zoeken op Pinterest. Daardoor lijkt het soms alsof mijn hoofd overloopt met beelden van dingen die ik mooi vind, maar is het niet meer overzichtelijk. De blog zou mij helpen met de dingen te ordenen en mijn eigen stijl sneller te ontdekken. Dat is nog steeds het voornaamste doel, maar ik merk dat ik over meer dingen mijn verhaal kwijt wil. Mama en plusmama zijn, leuke accounts op Instagram, een leuk boek dat ik gelezen heb, en ga zo maar verder. Het zal dus een soort dagboek zijn, alleen is het er eentje dat anderen ook mogen lezen. Ik hoop dus dat jij als lezer er ook mee aan de slag kan :)

Reacties