Jungle fever

Deze week heb ik mijn groene vingers mogen gebruiken. Na lang twijfelen heb ik een paar weken geleden voor de eerste keer een bestelling geplaatst op Bloomon. Als ik foto's voorbij zag komen van hun boeketten in de grote glazen vazen, kon ik niet wachten om zelf een te bestellen. In het begin werd ik een beetje tegengehouden door de prijs. Er zijn drie formaten die je kan bestellen en de prijs varieert van 20 tot 30 euro, maar eigenlijk betaal je voor een standaard boeketje bij de bloemenwinkel ook snel 20 euro. En de boeketten van Bloomon zijn allesbehalve standaard! Ze zijn speels en kleurrijk en ze maken vaak gebruik van 'vergeten' bloemen. Bij de eerste levering krijg je een handig boekje met stappenplan. Zo weet je hoe je de bloemen lang mooi kan houden en je de bloemen best kan schikken. Het echte werk moet je natuurlijk zelf doen. Mijn bloemen staan nu 5 dagen in hun vaas, en ze worden elke dag mooier! Ik ben vanaf nu vaste klant :)


Een ander nieuw probeersel deze week was het bestellen van een kamerplant via de webshop vtwonen.Zij bieden planten aan die je meestal niet in een plantencentrum vindt, dus dat is een pluspunt. Je kan kiezen tussen binnen- en buitenplanten, vetplanten, hangplanten, air plants, noem maar op. Nog een voordeel: de meeste planten worden geleverd mét de pot die afgebeeld staat op de foto en een papier waarop uitleg gegeven wordt over de verzorging van de plant. Heel handig voor mensen zoals mij, die erin slagen om zelfs een vetplant te laten sterven... Na even te hebben nagedacht over de plaats van de plant, is de keuze gevallen op de monstera, oftewel gatenplant. Deze onderhoudsvriendelijke plant heeft prachtige grote bladeren met inkepingen. En het leukste is: hoe meer zonlicht de plant krijgt, hoe meer 'gaten' de bladeren krijgen. Hij wordt geleverd in een simpele terracottapot. Bovendien is de monstera luchtzuiverend, so what's not to like! Ik heb hem op een krukje gezet dat ik een tijdje terug gekocht heb in de Action en voilà, een nieuw hoekje in huis waar ik zéér blij mee ben. Het resultaat:


Oeps! Ik zou mijn aankoop van een paar weken geleden nog vergeten. Op moederdag ging ik naar de bloemenwinkel voor een boeketje voor mijn mama en oma, en ik kwam buiten met een cadeautje voor mezelf. Eenplantje waar ik al lang naar op zoek was: de pannenkoekenplant. Een kleine vetplant met leuke ronde blaadjes. Ik heb voorlopig een plantenhoek gemaakt op een zwart karretje (ook weer gekocht in de Action). De styling van het karretje is nog niet wat het moet zijn, maar er wordt aan gewerkt. En alsof ik nog niet genoeg plantjes in huis heb, ben ik alweer op zoek naar een nieuwe plant. Een beetje last van jungle fever denk ik!



Reacties