Verlanglijstje deel 1

Ik durf gerust toe te geven dat ik een klein beetje verslaafd ben aan interieurboekjes doorbladeren en ik dagdroom regelmatig over het hebben van een onbeperkt budget waarmee ik mijn huis kan inrichten. Die onschuldige verslaving, in combinatie met mijn dagdromerij, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een verlanglijstje in mijn hoofd heb. En daar bedoel ik mee: als ik in de niet al te verre toekomst eens centjes over heb dan zijn er spullen die ik onmiddellijk zou kopen! Maar waarom dat lijstje in mijn hoofd houden, als ik het kan delen met jullie?

Belangrijk weetje: de meeste muren in mijn woonkamer zijn zwart. Ze waren in die kleur geverfd toen we het huis kochten en het past volledig bij de mooie parketvloer en de hoge witte gordijnen. Dus hebben mijn man en ik besloten om hier niks aan te veranderen. Voor mij betekende de verhuis ook een verandering van interieurstijl. In ons eerste huis kwam er veel natuurlijk licht binnen, net zoals in onze nieuwe woonst, maar daar waren de muren wit geverfd. Dat viel goed te combineren met de eerste stijl waar ik verliefd op werd: landelijk en brocante. Ik hou nog steeds van spullen met een verhaal en ga nog steeds graag naar antiek- en rommelmarkten, maar ik ben er niet meer zo fanatiek mee bezig als een tijdje geleden… En met fanatiek bedoel ik: een paar keer per jaar naar Frankrijk rijden op een vroege zondagmorgen om leuke spulletjes op de kop te tikken en deze te verkopen in mijn webwinkel.

Maar oké, terug naar mijn zwarte muren. Landelijk en brocante vond ik niet passen in dit huis, de Scandinavische woonstijl daarentegen past hier perfect. Dat wilde natuurlijk wel zeggen dat ik een aantal van mijn spullen moest wegdoen om plaats te maken voor nieuwe. Ik keek in boekjes en ging op zoek naar leuke webwinkels en blogs om inspiratie en ideeën op te doen. Een interieur moet groeien, en hoe langer je in een huis woont, hoe beter je aanvoelt wat er past bij het huis en wat de ideale indeling zou zijn. Zo kan ik mijn interieur zeker ook beschrijven als een ‘work in progress’. Maar ik ben trots op elk klein hoekje dat vorm krijgt.

Een paar maanden geleden heb ik een leuke picknickachtige eettafel gekocht bij Ikea. Deze tafel was groot genoeg voor ons gezin met (op dit moment) drie kinderen en onze grote families. Handig dus als er volk over de vloer komt. Op dit moment staan er nog de witte Ingolf-stoelen van Ikea rond die ik gekocht had bij mijn vorige tafel. Helaas geen groot succes, maar eerst even sparen voordat we nieuwe stoelen kunnen kopen! Ons idee is om een zitbank te maken met dezelfde lengte als de tafel (2,40m). Deze komt dan aan één kant van de tafel te staan, aan de andere kant en op de hoeken komen de Albert stoelen van het Nederlandse merk Zuiver te staan. Deze stoelen bestaan in de gewone versie, maar ook in kuipversie. Een kuipje op elke hoek en de gewone stoelen tegenover onze bank lijkt me wel een leuke combinatie. Om toch een streepje kleur te hebben in huis, is de groene versie mijn favoriet.
                            




Zuiver is één van mijn favoriete merken, en ook hun Round Wall spiegels staan al een tijdje op mijn verlanglijst. De kleine versie heeft een diameter van 40cm, de grote van 60cm. Het vakje vooraan is perfect om bijvoorbeeld je sleutels in op te bergen. Ik wil ze dan ook graag allebei ophangen in mijn inkomhal.

Ons huis is, zonder te overdrijven, voor minstens 75% ingericht met meubels en decoratie van Ikea. Ik kan enorm genieten van een paar uurtjes rondstruinen in de winkel en op zoek te gaan naar de dingen die er vorige keer nog niet stonden. Iets dat er al een tijdje staat en al minstens even lang op mijn lijstje, is de Ekenäset fauteuil. Een prachtige muisgrijze armstoel met een fifties uitstraling, een ideale combinatie van Scandinavische eenvoud met een streepje vintage. I love it!


  

Dit was deel 1 van mijn verlanglijstje. Binnenkort schrijf ik een blog over mijn favorieten voor de kinderkamers! 






Reacties